+ široký výběr předmětů z jiného soudku, například marketing, vývoj nového produktu, food design, atp., tyto předměty jsou také vyučovány více prakticky a interaktivně.
+ výuka zabírá méně času/ týden, za to je založena na domácí práci a tvorbě prezentací
+ studium bych hodnotil jako méně náročné a méně stresující
+ množství studentů v hodinách je 2-12
+ člověk si ze školy může odnést daleko více, pokud je aktivní a dělá věci navíc (vyučující jsou velmi ochotní podpořit)
+ exkurze
+ výborný přístup ke sportovnímu vyžití
- nižší kvalita a odbornost výuky
- slabá úroveň angličtiny zahraničních studentů: některé předměty byly založeny na zpětné vazbě a na diskusi. Toto se nedělo a předměty pak postrádaly smysl.
- různá úroveň a přístup zahraničních studentů, také někteří se přidali ke studiu téměř až v polovině semestru. Snížení kvality výuky.
- úroveň angličtiny vyučujících by mohla být lepší
- pro navazující studium byl pouze 1-2 předměty na spárování s UTB
- Erasmus, oproti populárnímu tvrzení, nezlepší úroveň angličtiny. Pokud anglicky nemluvíte, tak vás rozmluví. Pokud je vaše angličtina na velmi nízké úrovni, tak se bleskově zvedne. Pokud je vaše angličtina B2-C1, tak se spíše sníží.
Jako student navazujícího programu jsem měl pouze jeden "normální" předmět (food additives), kde jsem se teda moc nových informací nedozvěděl a v porovnání s UTB předměty mi příprava na průběžné testy nezabrala téměř žádný čas. Na druhou stranu jsem usilovně pracoval na předmětech, kde jsem vyvíjel nový produkt jak z hlediska technologického, tak i ekonomického nebo marketingového.
Budoucímu studentovi bych doporučil zvážit:
zdali má osobní zaujetí ve zmíněných předmětech,
zdali je ochoten absolvovat dvoje zkouškové (LLU a UTB) (pro bakaláře snížit kvalitu výuky), připustit nižší kvalitu výuky a fakt, že Erasmus není primárně o studiu,výměnou za životní zážitky.
Celkové hodnocení beru z akademického hlediska. Jet na Erasmus bych doporučil. Vícero studentů se shodlo na tom, že Erasmus jim změnil život.
víceméně